2017. augusztus 27., vasárnap

Quinoa pizza alap

Időről időre szembetaláltam magam azzal a receptem, miszerint pusztán quinoából tökéletes pizza lap készíthető. Hoztam már olyan receptet, aminek ez a nagyszerű, gluténmentes magféle az alapja, de az burgonyával és élesztővel készült. Így egyszerűen muszáj volt kipróbálnom ezt a változatot is, és mivel nagyon ízlett a végeredmény, illetve mivel úgy gondolom, nem csak pizzalapnak tökéletes, rendszeresen visszatérő alap a konyhámban.

Hozzávaló:
- 3/4 b quinoa;
- 1/4 b viz;
- 1/2 tk sütőpor - pizzához a 1/2 kg tésztához való csomag fele;
- csipet só.

A quinoát bőséges mennyiségű vízbe beáztatom, minimum 6-8 órára vagy egy éjszakára, aztán leszűröm, átmosom, és turmixba öntöm a vízzel, sütőporral, sóval együtt, majd addig turmixolom, míg egynemű péppé nem válik - most háromszínű quinoát használtam, abban a fekete színűek nehezebben akarnak szétmenni, legyetek velük türelmesek.  
Ezt követően többféle módon is megsüthetőek.
Az elsőt pizzához szoktam használni, szilikonnal bélelt sütőlapra helyezek egy kapcsos tortaforma peremét, felső résszel lefele - úgy tapasztaltam, ha nem bélelem ki, kifolyik, és sokkal nehezebb elmosni az alsó, peremes részt, így inkább csak a kapcsos részt használom úgy, hogy peremmel felfele van -, és belekanalazom a masszát. A tetejét elegyengetem, és előemelgetett sütőbe tolom 10-15 percre, aztán kiveszem, a karimát óvatosan leválasztom, megfordítom a lapot. Mérettől függően újabb 5-10 percig sütöm, aztán kihűlés után a hűtőben tárolom.
A második verzióban úgy ahogy van, a masszát kiöntöm a szilikonlapra, téglalapot formálok belőle, és a fenti módon megsütöm. Minél vékonyabb, annál ropogósabb, erre érdemes figyelni. 

Csak tőletek függ, mire használjátok, és hogy milyen vastag lesz a tészta.
Vékony rétegben megpirítva ropogós csípsz, ilyenformám lehet pizza alap, szendvicshez kenyér, tunkolhattok vele növényi sajtot, hummust, bármilyen zöldség krémet. És akkor ez még csak akezdet, mert már magába a tésztába is keverhettek hummust, szezámkrémet, mogyoró vagy mandula vajat, spenótot, brokkolit, és ami csak tetszik.

Jó tanácsként még annyit, hogy jómagam egyből duplázni szoktam a mennyiséget, mert hamar elfogy. És ha a hűtőben visszapuhulna, semmi gond, néhány perces pirítás a sütőben, és újra ropogni fog.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...