2014. november 10., hétfő

Morzsás karfiol kelkáposztával

Régen szerettem a vajas, morzsás karfiolt, gondoltam, miért ne készíthetném el vaj nélkül is? És ha már elkészítem, miért ne gondolhatnám kicsit újra? Azt nem állítanám, hogy szép, de legalább finom. Nagyjából 3-5 percig tartott összedobni, utána már csak arra kellett várnom, hogy megsüljön. 

Hozzávalók: 
- 1 kisebb karfiol;
- 1/4 kelkáposzta;
- 1 - 1,1/2 ek kókuszzsír;
- 3 ek teljes kiőrlésű zsemlemorzsa;
- só, bors, köménymag, víz.

A karfiolt felszeleteltem, a kelkáposztát csíkokra vágtam, egy jénaiba tettem a karfiol, lesóztam, borsoztam, rátettem a kelkáposztát, sóztam, borsoztam, a tetejére több kupacba tettem a kókuszzsírt, megszórtam köménymaggal és nagyjából egy-másfél deci vizet öntöttem rá, aztán alufóliával letakartam, és úgy 25-30 percig sütöttem.

Azért nem kevertem össze, mert a kelkáposztának nem kell annyi idő, hogy megfőljön, a karfiol lábai pedig vízbe lógtak, és szépen puhultak.
Fél óra után levettem a takarást, óvatosan átkevertem az egészet. Addigra elpárolgott a víz is, tehát megszórtam a zsemlemorzsával, megint összekevertem, és újra a sütőbe toltam még egy negyedórára. Aztán óvatosan átfogadtam és még kicsit pirítottam. 


A karfiol nem lett teljesen puha, kicsit még roppan,  nálam ez volt a cél, de ha valaki puhábban szereti, süsse 40-45 percig az elején. Természetesen vegán magtejföllel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...