2014. május 21., szerda

Vegán "sajtos" pogácsa - #1

Érdekes, mennyire nem vagyunk egyformák. Az édességek csak ritkán jutnak eszembe, különben sem gyakran eszem, és abból is a savanykásabb dolgokat kedvelem, de a sós nassolni valókért odavagyok. Teljesen és reménytelenül. Így aztán folyton töröm a buksimat némi pogácsa recepten, amivel kapcsolatban csak egyetlen dolog biztos, vegán.  
A fejtőrésem eredménye, mint még jó pár leírás itt, teljesen saját találmány, az én ízlésemre készült, így nyugodtan változtassatok rajta ezt vagy azt. 

Hozzávalók:
- 200 g teljes kiőrlésű búza liszt;
- kb. 120 ml zabtej;
- 7 ek inaktív sörélesztőpehely;
- 2 ek kókuszzsír;
- 1 tk sütőpor;
- 1púpos tk só;
- 1/4 tk kurkuma.

A száraz dolgokat összekeverem, majd elmorzsolom benne a kókuszzsírt. Eredetileg csak 1 dl tejre gondoltam, de nem állt össze a tészta, ezért adtam hozzá még egy keveset, nagyjából 4-5 evőkanállal, ezért nem tudom a pontos mennyiséget, de a lényeg, hogy egy laza, egynemű tésztát kell kapnunk.
Majd pogácsának valót egy kilisztezett tányérba teszem, letakarom, és a hűtőbe nagyjából negyven percet pihentetem, bár gyanítom, fél óra is elég lenne. 

Nos, amikor a tészta kissé megdermedt, lisztezett pulton kinyújtom, a tetejét megkenem zabtejjel, és egy késsel bekarcolom, majd kiszaggatom és előmelegített sütőben, magas hőfokon nagyjából 10 perc alatt készre sütöm.

Élesztővel nyilván magasabb lett volna, de kimondott cél volt, hogy ne legyen benne, és így is kellemesen puha, ruganyos, sőt sajtos ízű. Ha már sajt, szerintem 5 kanál élesztőpehely is tökéletesen elég lenne, de biztosra szerettem volna menni.
Azt hiszem legközelebb olajat használok zsír helyett, mert kíváncsi természetű vagyok, aztán tej helyett lehetne szójajoghurtot beletenni, és ez is egy olyan lehetőség, amit érdemes kipróbálni. Sőt egy csipet bors is illet volna hozzá. Szóval ötletem akad még szép számmal. Majd lejegyzem, az eredményeket.
Azt még elmondom, hogy ebből az adagból olyan 20-22 pogácsa készült, ami tesztnek pont kellemes adag, és a kollégáimnak, akik közül senki sem vegán vagy vega, kimondottan ízlett.
Első próbálkozásnak nem is rossz! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...