2014. február 22., szombat

Gránátalma-cékla smoothie


A bio cékla elborítja a hűtőmet, az eddigi kisszatyraimban ugyanis mindig volt. Amit egyáltalán nem bánok, mert szeretem. Fontos szerepe van a vérképzésben, teli van antioxidánsokkal, gátolja a ráksejtek szaporodását és a még egy sereg csodás dolgot tud.
De  mindig eljön az a pillanat, amikor már unod a salátát, és ilyenkor szerencse, hogy a cékla rengeteg módon fogyasztható.

Hozzávalók:
- 1 kis cékla;
- 1 gránátalma;
- 1 alma.

A céklát feldaraboltam, a gránátalma magokat kiráztam a tokjából (lásd lenti videó), az almát kimagoztam és negyedeltem. Aztán mindent beledobtam a turmixba. Felöntöttem vízzel és ennyi volt. 

Ha valaki tart a cékla ízétől, nyugodtan tegye bele kisebb adagokban, majd kóstolja meg. Ha úgy érti, ez pont jó, egyszerűen csak tegye el a maradékot későbbre. Így nem fog dominálni az íze, bár nekem nincs vele semmi gondom. Az alma fajtája mindegy, de érdemesebb egy nagyobb és édesebb fajtát választani.

A gránátalmáról jó tudni, hogy többek között jót tesz a szív és érrendszernek, tartósan fogyasztva csökkenti a vérnyomást, vérhígító hatása van, csökkenti a rákos sejtek szaporodásának ütemét, valamint a koleszterin szintet is. És persze a giga magjai benne maradnak a turmixunkban.
Akit zavar, nyugodtan turmixolja le önmagában, majd szűrve adja hozzá a smoothie-hoz. Különben meg leül a pohár aljára. Nincs vele gond.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...